torsdag den 2. juli 2015

Venteren

Jeg har ventet
på noget
i 40 år nu,
og jeg ved
stadig ikke
med sikkerhed,
hvad det
kan være,
måske er det
Frelserens
genkomst
i læder
og nitter
til lyden
af "God save
the queen",
og måske
er det duer
med superkløgt,
grise
med vinger
og dronter,
der pludselig
yngler
i flokke
i blokkenes
snavsede
tagrender,
måske
det bare
er nogen,
der sætter
en finger
på knappen
og blæser
det hele
ad helvede til,
som jeg
regnede med
ville ske
min neurotiske
barndom
igennem,
måske er det
ham der Godot,
som jeg tror
er et røvhul
af uset format,
men jeg ved
ikke hvorfor
og ved
ikke hvorfor,
jeg venter
på noget
endnu,
når jeg er
lige her.

2 kommentarer:

  1. Mangler en knap for 'læst og synes godt om'....

    SvarSlet
  2. Mangler en knap for 'læst og synes godt om'....

    SvarSlet