tirsdag den 22. december 2015

Julekort 2015

God jul
til Hassan
i teltet
og Inger
på Borgen
og Jens,
som gik ud
for at tænde
et lys,

og god jul
til Obama
og Putin,
Assad
og IS,
CIA,
PET
og de andre,
som trods
alle odds
ikke smadrede
verden
i endnu
et år,

og god jul
til de hænder,
der stempler,
de hænder,
som bygger,
de hænder
der skriver
og spiller
og maler,
de hænder,
som fører
den larmende
bulldozer
frem imod
endnu
en mur,

og god jul
til Muhammad
og Buddha
og Jesus
og Loke
såvel som
til Thor,

og god jul
til Clark Kent
og The Hulk
og Tintin
og James Bond,
som forblev
de fiktioner,
de var,
ikke reddede
nogen
og slet
ikke verden,
men dog
lod os le
af det
tåbelige
håb
for en kort,
stakket
stund,

og en god jul
til mormor
og morfar
og farmor
og farfar
og Erling
og Per
og de andre,
man vækker
til live
hver gang
man erindrer,
de ikke
var fucking
fiktion,

og god jul
til min mor
og min far,
som er alt,
hvad jeg er,
og de søstre,
der er,
hvad jeg kunne
have været,
og kvinden,
jeg ikke
er noget
foruden,
og katten,
som er,
hvad den er,

og god jul
til mig selv,
som trods alt
er en gave,
jeg åbner
hver eneste
dag

til det
endnu
en gang
bliver jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar