torsdag den 9. juni 2016

Morgen på stenbroen

- Hej.
- Hej.
- Godt vejr i dag.
- Ja, det er helt fint.
- Hør, der er noget, jeg altid godt har kunnet tænke mig at spørge om.
- Spørge om? Mig?
- Hvorfor ikke?
- Tjo, måske.
- Hvordan er det at være...du ved...
- Være hvad?
- Øeh, neger.
- Hvordan er det at være menneske?
- Sagde jeg noget forkert?
- Så var det vel heller ikke værre. Jeg svarede da, gjorde jeg ikke?
- Jo, jeg gjorde.
- Nej, hold nu op.
- Hvordan er det at være sort?
- Årh, for fanden...
- Hvad med nigger?
- Hvad tror du selv?
- Afrikaner?
- Se, nu er jeg jo født i Vanløse, og...
- Anden etnisk baggrund end dansk?
- Nu stopper du!
- Person med anden genetisk pulje end den gennemsnitlige nordeuropæer?
- Vi ses! Goodbye!
- Eksemplar af homo sapiens sapiens med ekstensiv pigmentering?
-
- Typisk! Folk af din slags forstår sgu da heller aldrig, når vi andre prøver at være venlige!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar