mandag den 26. juni 2017

Kontortid

- Hallo, er det Oberst Eriksen?
- Ja, hvem taler jeg med?
- Jeg hedder Kristine Larsen. Du kender mig ikke, men jeg er mor til Fridolin.
- Fridolin hvem?
- Fridolin TybaltXXX Askebæger Larsen.
- Lige et øjeblik (bladrer)... 611448?
- Det kan godt være, men jeg vil altså gerne klage.
- Over hvad, da?
- At han ikke kan sove.
- At han hvad?
- At der er pissestøvet på Camp Price, og at der lugter af kamel, og at det larmer hele natten, så han ikke kan lukke øjnene.
- Hør nu her, vi mistede fem mand i nat, og det er ærligt talt det mindste problem lige nu, at...
- Det gør mig utryg som forælder, at der løber folk rundt og skyder med de der granater. Jeg troede helt ærligt, at et professionelt foretagende som hæren passede godt på sine ansatte. Det skuffer mig. Meget. Og maden...
- Ja, hvad med den, så?
- Den er ikke organisk. Jeg tror faktisk ikke engang, den er fair trade. Og der er alt for få grøntsager. Sig mig, er I ude på at forgive Fridolin?
- Hør nu her, moster! Der er noget, som hedder logistik, og der er noget, som hedder krig, og hvis din søn selv...
- Og ja, han siger, han selv skal vaske sit tøj, og det ved I ganske udmærket, at jeg plejer at gøre for ham.
- Jamen...
- Ikke noget jamen. Det er pressen næste gang, og jeg kender også en inde i ministeriet, at du ved det.
- Men...
- Farvel!
- Øeh. Ok?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar